Jak ustalić zasady współpracy z firmą sprzątającą?

ekipa sprzątająca
Stałe usługi porządkowe
5 marca 2021
Porządek w biurze - jak dbać
Porządek w biurze – jak sobie ułatwić to zadanie?
7 maja 2021
Pokaż wszystkie

Jak ustalić zasady współpracy z firmą sprzątającą?

Zatrudnienie firmy sprzątającej to świetne rozwiązanie zarówno dla małych, średnich, jak i dużych biznesów. Porządek w miejscu pracy to absolutna podstawa. Zadbane wnętrza świadczą o profesjonalizmie firmy oraz przekładają się na jej wizerunek. Zatrudnienie sprzątaczki również jest jedną z opcji, jednak w tym przypadku musimy liczyć się przede wszystkim z większymi kosztami. Firma sprzątająca dysponuje niezbędnymi środkami czyszczącymi oraz urządzeniami, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się właśnie na skorzystanie z jej usług. Jak ustalić zasady współpracy, aby całość przebiegała sprawnie i po naszej myśli?

Podstawowe ustalenia

Jedną z najbardziej istotnych kwestii jest to, kiedy firma zajmująca się sprzątaniem ma zjawiać się w biurze. Częstotliwość wykonywania wszystkich czynności to jedno. Dla pracowników kluczowe znaczenie ma jednak to czy w trakcie pracy będą zmuszeni np. do opuszczenia danego pomieszczenia, ponieważ akurat ma być ono sprzątane. Już na początku warto zaznaczyć, że usługi mają być wykonywane w godzinach popołudniowo-wieczornych, gdy biura są puste. Jest to znacznie wygodniejsza opcja, nie tylko dla zatrudnionych, ale również dla osób sprzątających. Co do częstotliwości, można zdecydować się na np. na usługę raz w tygodniu lub co kilka dni. Firma sprzątająca może także raz w miesiącu wykonać gruntowne czyszczenie. Ostatecznie wszystko można dopasować do naszych potrzeb.

Zakres sprzątania

Kolejną ważną kwestią jest zakres usług, czyli co ma być sprzątane. Regularnie – raz w tygodniu lub co kilka dni (w zależności od tego na jaką częstotliwość się zdecydowaliśmy) powinny być czyszczone miejsca i powierzchnie, które są użytkowane najczęściej. Mowa o łazienkach, toaletach i kuchni pracowniczej. Konieczne jest także regularne usuwanie kurzu, który osiada w pomieszczeniach biurowych. Oprócz tego, niezbędne jest wyrzucanie śmieci z kosza, podlewanie kwiatów i wyczyszczenie stołu w sali konferencyjnej. Pozostałe zadania, takie jak mycie podłóg, okien oraz czyszczenie mebli tapicerowanych można wykonywać nieco rzadziej. To również powinno być umieszczone w umowie. Warto pamiętać także o wyłączeniach. Jeśli nie chcemy aby firma sprzątająca czyściła np. komputery lub inne sprzęty znajdujące się w obiekcie, taki zapis musi znaleźć się w podpisywanym dokumencie.

Dodatkowe kwestie do ustalenia

Dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie informacji na temat możliwości zamówienia usługi sprzątania z realizacją w tym samym dniu. W trakcie pracy w biurze może wydarzyć się wiele niezaplanowanych sytuacji, które będą wymagać nagłego czyszczenia niektórych powierzchni, np. z powodu awarii. Jeśli planujemy urządzenie imprezy integracyjnej lub przyjęcia dla klientów w siedzibie firmy, sprzątanie w następnym dniu z całą pewnością będzie konieczne. Warto jednak pamiętać, aby ustalić koszty tego typu jednorazowych usług jeszcze przed podpisaniem umowy.

Kolejne kwestie, które powinny zostać wymienione w podpisywanym dokumencie to liczba osób świadczących usługę sprzątania oraz jakość produktów czyszczących i używanych sprzętów. Rodzaj środków ma spore znaczenie, nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale również zdrowotnych i środowiskowych. Dobra firma sprzątająca będzie dysponować wysokiej jakości wyposażeniem, które przełoży się nie tylko na efektywność wykonywanych czynności, ich krótszy czas oraz znacznie lepsze rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *