Jak ustalić zasady współpracy z firmą sprzątającą?

ekipa sprzątająca
Stałe usługi porządkowe
5 marca 2021
Porządek w biurze - jak dbać
Porządek w biurze – jak sobie ułatwić to zadanie?
7 maja 2021
Pokaż wszystkie

Jak ustalić zasady współpracy z firmą sprzątającą?

Zatrudnienie firmy sprzątającej to świetne rozwiązanie zarówno dla małych, średnich, jak i dużych biznesów. Porządek w miejscu pracy to absolutna podstawa. Zadbane wnętrza świadczą o profesjonalizmie firmy oraz przekładają się na jej wizerunek. Zatrudnienie sprzątaczki również jest jedną z opcji, jednak w tym przypadku musimy liczyć się przede wszystkim z większymi kosztami. Firma sprzątająca dysponuje niezbędnymi środkami czyszczącymi oraz urządzeniami, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się właśnie na skorzystanie z jej usług. Jak ustalić zasady współpracy, aby całość przebiegała sprawnie i po naszej myśli?

Podstawowe ustalenia

Jedną z najbardziej istotnych kwestii jest to, kiedy firma zajmująca się sprzątaniem ma zjawiać się w biurze. Częstotliwość wykonywania wszystkich czynności to jedno. Dla pracowników kluczowe znaczenie ma jednak to czy w trakcie pracy będą zmuszeni np. do opuszczenia danego pomieszczenia, ponieważ akurat ma być ono sprzątane. Już na początku warto zaznaczyć, że usługi mają być wykonywane w godzinach popołudniowo-wieczornych, gdy biura są puste. Jest to znacznie wygodniejsza opcja, nie tylko dla zatrudnionych, ale również dla osób sprzątających. Co do częstotliwości, można zdecydować się na np. na usługę raz w tygodniu lub co kilka dni. Firma sprzątająca może także raz w miesiącu wykonać gruntowne czyszczenie. Ostatecznie wszystko można dopasować do naszych potrzeb.

Zakres sprzątania

Kolejną ważną kwestią jest zakres usług, czyli co ma być sprzątane. Regularnie – raz w tygodniu lub co kilka dni (w zależności od tego na jaką częstotliwość się zdecydowaliśmy) powinny być czyszczone miejsca i powierzchnie, które są użytkowane najczęściej. Mowa o łazienkach, toaletach i kuchni pracowniczej. Konieczne jest także regularne usuwanie kurzu, który osiada w pomieszczeniach biurowych. Oprócz tego, niezbędne jest wyrzucanie śmieci z kosza, podlewanie kwiatów i wyczyszczenie stołu w sali konferencyjnej. Pozostałe zadania, takie jak mycie podłóg, okien oraz czyszczenie mebli tapicerowanych można wykonywać nieco rzadziej. To również powinno być umieszczone w umowie. Warto pamiętać także o wyłączeniach. Jeśli nie chcemy aby firma sprzątająca czyściła np. komputery lub inne sprzęty znajdujące się w obiekcie, taki zapis musi znaleźć się w podpisywanym dokumencie.

Dodatkowe kwestie do ustalenia

Dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie informacji na temat możliwości zamówienia usługi sprzątania z realizacją w tym samym dniu. W trakcie pracy w biurze może wydarzyć się wiele niezaplanowanych sytuacji, które będą wymagać nagłego czyszczenia niektórych powierzchni, np. z powodu awarii. Jeśli planujemy urządzenie imprezy integracyjnej lub przyjęcia dla klientów w siedzibie firmy, sprzątanie w następnym dniu z całą pewnością będzie konieczne. Warto jednak pamiętać, aby ustalić koszty tego typu jednorazowych usług jeszcze przed podpisaniem umowy.

Kolejne kwestie, które powinny zostać wymienione w podpisywanym dokumencie to liczba osób świadczących usługę sprzątania oraz jakość produktów czyszczących i używanych sprzętów. Rodzaj środków ma spore znaczenie, nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale również zdrowotnych i środowiskowych. Dobra firma sprzątająca będzie dysponować wysokiej jakości wyposażeniem, które przełoży się nie tylko na efektywność wykonywanych czynności, ich krótszy czas oraz znacznie lepsze rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *